ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ


1. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ

1.1 Πρόλογος

1.2 Υπόβαθρο - Iστορική αναδρομή

1.3 Βασικές αρχές του VideoConference

2. ΤΟ MULTICAST ΓΕΝΙΚΑ

2.1 Τι είναι το Multicast και γιατί γίνεται ολοένα και πιο σημαντικό

2.2 Τι είναι το MBone

2.3 Multicast groups

2.3.1 Τι είναι τα multicast γκρουπ

2.4 Ποιος ο ρόλος και η λειτουργία του IGMP

2.4.1 Χρειάζεται οι κόμβοι να ξέρουν την ΙΡ διεύθυνση του multicast router;

2.4.2 Συνέπειες αν το query γίνει από δύο multicast routers

2.4.3 Πλεονεκτήματα των group specific query και group leave μηνυμάτων

2.4.4 Συνέπειες έλλειψης των group/group specific query μηνυμάτων

2.4.5 Συνέπειες έλλειψης μηνύματος host report

2.4.6 Γιατί ένας κόμβος στέλνει μόνο μία αναφορά για κάθε γκρουπ που είναι μέλος;

2.5 Διευθυνσιοδότηση και εκπομπή

2.5.1 Διαφοροποίηση και συνεργασία μεταξύ unicast και multicast πακέτων

2.5.2 Point-to-point διάσκεψη πραγματικού χρόνου σε αμιγές multicast περιβάλλον

2.5.3 Tunnels και διαφορά μεταξύ pruned και truncated tunneling

2.6 Αλγόριθμοι προώθησης multicast πακέτων

2.6.1 Συμπεράσματα σύγκρισης των αλγορίθμων

2.7 Πρωτόκολλα δρομολόγησης multicast

2.7.1 DVΜRP (Distance Vector Multicast Routing Protocol)

2.7.2 MOSPF (Multicast Open Shortest Path First)

2.7.3 PIM (Protocol-Independent Multicast)

2.7.4 Σύγκριση των πρωτοκόλλων δρομολόγησης

2.7.5 Αλληλεπίδραση των DVMRP, MOSPF και ΡΙΜ

3. ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ VIDEOCONFERENCE - ΣΥΜΠΙΕΣΗ

3.1 Εισαγωγή

3.2 Συμπίεση δεδομένων

3.3 Ο ήχος γενικά

3.3.1 Δειγματοληψία του ήχου (Audio Sampling)

3.3.2 Κβαντισμός του ήχου (Audio quantizing)

3.3.3 PCM κωδικοποίηση

3.3.4 Τεχνικές συμπίεσης ψηφιακού ήχου

3.3.4.1 Mu-law και A-law PCM

3.3.4.2 ADPCM

3.3.4.3 LPC και CELP

3.3.4.4 Ήχος MPEG

3.4 Συμπίεση κινούμενης εικόνας (video)

3.4.1 Θεωρία περί χρωμάτων

3.4.2 Τύποι video (Video formats)

3.4.3 Μεταφορά video

3.4.4 Σύγκριση μεταξύ συμπίεσης με απώλεια και συμπίεσης χωρίς απώλεια

3.4.5 Ιεραρχική κωδικοποίηση

3.4.6 Χρήσιμοι μετασχηματισμοί για αλγόριθμους συμπίεσης

3.4.7 Τεχνικές συμπίεσης ψηφιακής εικόνας

3.4.7.1 JPEG κωδικοποίηση

3.4.7.1.1 Πως επιτυγχάνεται η JPEG κωδικοποίηση

3.4.7.2 Το πρότυπο Η.261

3.4.7.2.1 Πολυπλεξία με το Η.261

3.4.7.2.2 Πλαίσιο διόρθωσης λαθών του πρότυπου Η.261

3.4.7.2.3 Περίληψη του προτύπου Η.261

3.4.7.3 MPEG (Motion JPEG)

3.4.7.3.1 Δομή των MPEG εικόνων

3.4.7.3.2 Τα πλαίσια του MPEG

3.4.7.3.3 Πρόβλεψη MPEG

3.4.7.3.4 Πρόβλεψη των block στο πρότυπο MPEG

3.4.7.3.5 Πολυπλεξία MPEG

3.4.7.4 MPEG III και IV

3.4.7.5 CellB συμπίεση

3.4.8 Προγράμματα και προτυποποίηση

3.4.8.1 Network Video (NV)

3.4.8.2 CU-SeeMe

3.4.8.3 Indeo (DVI)

3.4.8.4 Quicktime και VFW (Video For Windows)

4. ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ - ΔΙΚΤΥΑ

4.1 Εισαγωγή

4.2 Αλγόριθμοι αναπαραγωγής

4.3 Συστήματα MPEG

4.3.1 Κανάλια ροής πληροφορίας

4.3.2 Συγχρονισμός σε ΜPEG σύστημα

4.4 To RTP - RTCP πρωτόκολλο

4.4.1 Δομή των πακέτων RTP

4.4.2 Δομή των πακέτων RTCP

4.5 Ωφέλιμο φορτίο ή δεδομένα (payload)

4.6 Αποφυγή συμφόρησης για αξιόπιστες multicast εφαρμογές

4.7 Δίκτυα

4.7.1 Δίκτυα circuit switched

4.7.2 Δίκτυα packet switched

4.7.3 Broadband ISDN

5. ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ VIDEOCONFERENCE

5.1 Εισαγωγή - Συστήματα videoconference

5.2 Δίκτυα και μορφές διάσκεψης

5.2.1 Διάσκεψη μέσω της υπηρεσίας POTS

5.2.2 Διάσκεψη μέσω του Switched 56

5.2.3 Διάσκεψη μέσω του ISDN

5.2.4 Διάσκεψη μέσω LAN δικτύου

5.2.5 Διάσκεψη μέσω του Internet

5.2.6 Διάσκεψη μέσω του Μulticast Backbone (MBone)

5.3 Προγράμματα videoconference που χρησιμοποιήθηκαν

5.3.1 Microsoft NetMeeting 2.0

5.3.1.1 Δυνατότητες

5.3.1.2 Πλεονεκτήματα

5.3.1.3 Το Microsoft NetMeeting 2.0 είναι μία πλατφόρμα ανάπτυξης

5.3.1.4 Πρότυπα που υποστηρίζονται από το NetMeeting 2.0

5.3.2 Summersoft V-Fone

5.3.2.1 Χαρακτηριστικά V-Fone

5.3.2.2 Ελάχιστες απαιτήσεις συστήματος Η/Υ

5.3.2.3 Κάρτες Video Capture που υποστηρίζονται

6. ΠΡΟΤΥΠΑ ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗΣ

6.1 Πρότυπα ελέγχου

6.1.1 H.320 - Τεχνικές συστάσεις

6.1.2 Η.230

6.1.3 H.242

6.1.4 Η.221

6.2 Πρότυπα αλληλολειτουργίας προγραμμάτων

6.2.1 T.120 - Τεχνικές συστάσεις

6.2.2 H.324 - Τεχνικές συστάσεις

6.2.3 PSC (Personal Conferencing Specification)

6.3 Πρότυπα επικοινωνιών

6.3.1 Η.323 - Τεχνικές συστάσεις

7. ΕΠΙΛΟΓΟΣ - ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ - ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

7.1 Επίλογος - Συμπεράσματα - Προοπτικές

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α’

Οργανισμοί προτυποποίησης

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ B’

Συντομογραφίες

Software Links

UNIX

MACINTOSH

WINDOWS 95

MULTIPOINT CONFERENCE

H320 COMPLIANT

MBONE

UNIX CONSOLES

Βιβλιογραφία