3.1 Εισαγωγή

Στο κεφάλαιο αυτό θα ασχοληθούμε με την τεχνολογία του videoconference. Τα δεδομένα ήχου και video θα πρέπει να ληφθούν από την αναλογική μορφή τους και να αποθηκευτούν ψηφιακά ώστε να επεξεργαστούν από τον υπολογιστή. Τα δεδομένα αυτά αν είναι ασυμπίεστα απαιτούν ογκώδεις ποσότητες bandwidth για να μεταφερθούν, οπότε είναι φυσικό αυτά να υποστούν μία μορφή συμπίεσης πριν σταλούν μέσω του δικτύου. Όλα αυτά βέβαια θα πρέπει να λαμβάνουν χώρα σε πραγματικό χρόνο για να διευκολύνουν την επικοινωνία και την συνεργασία των χρηστών. Θα ξεκινήσουμε λοιπόν με την κωδικοποίηση και την συμπίεση των δεδομένων ήχου και video και στην συνέχεια θα περιγράψουμε την δράση της εφαρμογής διαμέσω των ποικίλων μορφών δικτύων τελειώνοντας με τα διαθέσιμα συστήματα τηλεδιάσκεψης τα οποία επιτρέπουν στα προγράμματα αν και διαφορετικών κατασκευαστών να αλληλολειτουργούν. Επίσης σε αυτό το κεφάλαιο θα εξετάσουμε τα πολυμέσα σε ενημερωτικό επίπεδο. Θα αναλυθούν οι έννοιες του “πλεονασμού” στις εικόνες, στον ήχο και στην κίνηση καθώς και οι θεμελιώδεις αρχές διαφόρων τεχνικών συμπίεσης όπως οι αλγόριθμοι DCT, Inter frame και Intra frame για μετάδοση βίντεο.

  Previous Contents Up Next